I en årrekke har det vært mulig for medlemmer å få boliglån i OPF. Ordningen har tjent medlemmene og selskapet godt. Et boliglån til gode betingelser har gitt en trygg avkastning for pensjonskapitalen til OPF. Nå vil det altså bli mulig for flere å få lån i Kassa, når OPF utvider sine investeringer innenfor boliglån.

– Vi ønsker å nå ut i et marked med mer bevisste forbrukere, som nå merker en presset privatøkonomi som en følge av prisstigning og renteøkninger. Lån er ikke noe ukjent område for oss, det nye er at vi vil tilby boliglån med gode betingelser til hele markedet, sier leder for personkundeavdelingen i OPF, Kristine Eilertsen.

Kristine Eilertsen, direktør for Personmarked i Oslo pensjonsforsikring

Enkelt å søke, rettferdige betingelser

Det digitale lånesystemet bak Kassa er levert av Stacc, og utviklet for å gjøre det enkelt for kundene å søke boliglån. Systemet henter inn informasjon om boligverdi og kredittopplysninger for deg i søknadsprosessen, slik at du slipper å laste opp skattemeldinger, lønnsslipper og mer til. Dette gjør det enkelt og raskt å søke boliglån i Kassa.

Boliglånet er rettferdig fordi kundene får beste rente ut fra belåningsgrad, og uten å måtte forhandle seg til det. Termin og etableringsgebyr er tatt bort, fordi kunden gjør det meste selv.

Gå til kassa.no

Et nytenkende OPF

Det har vært en lang vei å gå fra å tilby boliglån på den gamle måten kun til medlemmer i OPF, til å skulle lansere et helt nytt boliglån i det åpne markedet.

– Vi følte det var behov for en helt ny merkevare og et helt nytt lånesystem, for at boliglånssatsingen skulle bli så bra som vi ønsket, og treffe godt mot et nytt marked. Derfor har vi jobbet hardt med dette igjennom hele fjoråret, sier Kristine Eilertsen.

Det nye lånesystemet vil revolusjonere hvordan kundene søker lån hos oss, men ikke minst blir det en helt ny hverdag for OPFs kompetente lånemedarbeidere. Fra å manuelt behandle alle søknader, skal de nå passe på at lånesystemet gjør jobben sin riktig, og de skal behandle de sakene som ikke går igjennom systemet automatisk, på en rask og effektiv måte.

Det er utviklet en helt ny merkevare, som gjør at Kassa skiller seg ut fra OPF. Profilen er enkel og stilren akkurat som boliglånet selv. Det er utviklet egne nettsider og egen markedsføring som skal gjøre Kassa kjent i markedet.

– Med egen profil og et eget markedskonsept vil Kassa stå godt på egne ben, men det skal alltid være tydelig for kundene at Kassa leveres av OPF, presiserer Eilertsen.

Les mer på kassa.no og stacc.com/.