Hopp til hovedinnhold
  • Pensjon hos oss
    • Avtalefestet pensjon (AFP)
    • Uførepensjon
    • Alderspensjon
    • Etterlattepensjon
    • Særaldersgrense (tidligpensjon)
    • Tidligere medlemmer
    • Medlemskap og opptjening
    • Slik søker du om pensjon
    • Kurs
  • Gå til våre sider om boliglån
  • Personforsikringer
    • Hvem er forsikret?
    • Yrkesskadeforsikring
    • Ulykkesforsikring
    • Gruppelivsforsikring ved dødsfall
    • Barn- og elevforsikring
    • Meld skade
  • Bygning, kjøretøy og ansvar
    • Bygning og innbo
    • Forsikring av kjøretøy
    • Inn- og utmelding av kjøretøy
    • Ansvarsforsikring
    • Økonomisk kriminalitet
    • Skadeforebyggende arbeid
    • Meld skade
  • Om oss
    • Om Oslo Forsikring
    • Om Oslo Pensjonsforsikring
    • Styret i Oslo Pensjonsforsikring
    • Styret i Oslo Forsikring
    • Ledergruppen i Oslo Pensjonsforsikring
    • Finansiell informasjon
    • Kapitalforvaltning i Oslo Pensjonsforsikring
    • Bærekraft og klima
    • Ledig stilling
    • Rapporter fra selskapet
    • Presse
    • Nyhetsarkiv
  • Eiendom
    • Vår eiendomsvirksomhet
    • Våre eiendommer
    • Bærekraftsarbeid i eiendomsporteføljen
    • Utviklingsprosjekter
    • Leie av lokaler
    • Assistanse for leietakere
Kontakt Søk Logg inn

Tidligere medlemsvilkår for ansatte i Oslo kommune

Dagens medlemsvilkår ble gjeldende fra 1. januar 2021.

Har du vært medlem hos oss lenge, og de nye reglene ikke berører deg, finner du våre tidligere medlemsvilkår her.

 

Sist oppdatert 10.12.2025

Velg vilkårene som er aktuelle for deg

Vilkår vedtatt av bystyret i mars 2017

Vilkårene hadde virkning fra 1. april 2016 for fast ansatte i 20 % stilling og fra 1. januar 2017 for midlertidig ansatte.

  • Alle ansatte med fast stilling på 20 prosent eller mer skal meldes inn i vår pensjonsordning. Regelen gjelder med tilbakevirkende kraft fra 1. april 2016.
  • Alle midlertidig ansatte skal meldes inn i vår pensjonsordning fra ansettelsesdato. Regelen gjelder med tilbakevirkende kraft fra 1. januar 2017. Har du etter denne datoen vært ansatt i mer enn 1 år, vil du bli innmeldt fra ansettelsesdatoen din.
  • Timebetalte med 20 prosent eller mer av full stilling skal meldes inn i vår pensjonsordning. Regelen gjelder med tilbakevirkende kraft fra 1. januar 2017.

    Alle ansatte som jobber ekstra timer utover sin faste stilling skal få medregnet dette i sin pensjonsopptjening. Regelen gjelder med tilbakevirkende kraft fra 1. januar 2017.

  • Ansatte kan ikke være medlem for mer enn 100 prosent stilling.
  • Den ansatte må ha fylt 18 år.
  • Hvis den ansatte ved innmelding har fylt 62 år, og/eller har fem år igjen til stillingens aldersgrense, vil ikke vedkommende bli tatt opp som medlem. Unntak fra denne regel er de som tidligere har vært medlem av en offentlig pensjonsordning, slik at samlet medlemstid blir minst fem år.
  • Kombinasjon pensjon og medlemskap. Hvis den ansatte mottar løpende alderspensjon- eller uførepensjon, skal vedkommende fortsatt være medlem i pensjonsordningen for gjenværende stillingsprosent så sant denne er høyere enn 10%. Alderspensjonister som er ansatt på "pensjonistvilkår" skal ikke meldes inn i vår ordning. 
  • Permisjon med hel eller delvis lønn, gir fortsatt rett til medlemskap.
    Her kan du lese mer om våre regler for permisjon.
Tidligere vilkår
Informasjonen er ikke tilgjengelig ennå

Vi jobber med å gjøre disse vilkårene tilgjengelige her.
Inntil videre kan du kontakte oss dersom du trenger informasjon om tidligere vilkår.
Postadresse
Postboks 6623 St. Olavs plass 0129 Oslo
Besøksadresse
St. Olavs plass 5
  • Kontakt
  • Om oss
  • Eiendom
  • Financial information
  • Presse
  • Personvern/cookies
  • Klager/varslinger
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Rapporter fra selskapet
  • For arbeidsgiver
  • Meld skade