• Alle ansatte i Oslo kommune skal fra og med 1. januar 2021 meldes inn i tjenestepensjonsordningen, uavhengig av hvilken stillingsprosent man jobber i.

    Innmeldingsreglene gjelder i utgangspunktet kun personer som ansettes som arbeidstakere i kommunen. Er du oppdragstaker (støttekontakt, tilsynsførere m.m.) eller lærling vil du ikke bli innmeldt. Gjelder dette deg, anbefaler vi at du kontakter arbeidsgiveren for mer informasjon rundt dette.

  • Ansatte kan ikke være medlem for mer enn 100 prosent stilling.

  • Kombinasjon pensjon og medlemskap. Pensjonister som begynner å jobbe ved siden av pensjonen sin vil få redusert pensjonen med én gang de tar medlemspliktig stilling, uavhengig av størrelse (det gjelder kun for arbeid i Oslo kommune). Du kan lese mer om arbeid og pensjon her.  

  • Permisjon med hel eller delvis lønn, gir fortsatt rett til medlemskap.
    Her kan du lese mer om våre regler for permisjon

NB! Tidligere medlemsvilkår: 

Medlemsvilkårene ble gjeldende fra 1. januar 2021. Har du vært medlem hos oss lenge, og de nye reglene ikke berører deg, finner du våre tidligere medlemsvilkår her.