Søk om endring på lånet

Ønsker du å søke om avdragsfrihet, endring av lånetype, nedbetalingstid eller gjøre andre endringer? Her finner du skjema og veiledning for hvordan du søker.  

Om søknadsprosessen

 

Sirkel_1.svg

Finn frem nødvendig dokumentasjon

Du, og eventuell medlåntaker, må fylle ut skjema for bekreftet legitimasjon. Dette finner du på siste side i søknaden. Har du /dere levert dette til oss etter 2013, er det ikke nødvendig å sende det inn på nytt. 

Til skjema for bekreftet legitimasjon trenger du følgende: 

  • Godkjent legitimasjon fra alle lånesøkere.
  • Skjemaet skal kopieres sammen med legitimasjonen. Bruk kopimaskin og følg instruksjonen som står i skjemaet. 
  • Skjemaet skal signeres av deg og eventuell medlåntaker.
  • Skjemaet skal signeres av to vitner som må være myndige og bosatt i Norge. 
  • Om lånet har medlåntaker eller realkausjonist, må de fylle ut et eget skjema for bekrefte legitimasjon som også skal legges ved søknaden din. 

 

Sirkel_2.svg

Fyll ut skjema

For å unngå forsinkelser i søknadsprosessen er det viktig at du signerer skjemaet og fyller ut alle felt i søknaden. 

  • For deg som allerede har levert inn skjema for bekreftet legitimasjon
    Du trenger kun å fylle inn side 1 av skjemaet. Utfylt skjema kan sendes til oss per e-post til laan@opf.no eller per post:

    Oslo Pensjonsforsikring, Postboks 6623, 0129 Oslo

  • For deg som ikke har levert inn skjema for bekreftet legitimasjon 
    Du må fylle ut alle sider av skjemaet. Av hensyn til personvern må du sende inn skjemaet per post til:

    Oslo Pensjonsforsikring, Postboks 6623, 0129 Oslo

 

Sirkel_3.svg

Hva skjer videre?

Du får svar så fort søknaden din er behandlet. 

Behandlingstiden hos oss er for tiden 1 uker.