Melding om yrkesskade
Skal du melde inn yrkesskade/yrkessykdom finner du skjema og veiledning her.
Fyll ut skademeldingsskjema
Last ned og fyll ut skademeldingen.
For å unngå forsinkelser i søknadsprosessen er det viktig at du signerer skjemaet og fyller ut alle felter og sider.
Husk å få med:
- Nærmere beskrivelse av hvordan skaden oppstod.
- Originale kvitteringer for eventuelle utgifter du søker om refusjon for.
- Signatur og stempel fra arbeidsgiver.
Husk også å melde inn skaden til NAV. De skal dekke eventuelle behandlingsutgifter knyttet til skaden.
Merk at saken din hos oss og NAV behandles som to seperate saker. Saken kan derfor få ulikt utfall hos oss og NAV.
Send oss stemplet og signert skjema
Før skjemaet sendes inn til oss, må arbeidsgiveren din stemple og signere på skademeldingsskjemaet. Grunnen til dette er at vi trenger en bekreftelse på arbeidsforholdet ditt.
Skjemaet sender du inn til oss til:
Oslo Forsikring AS,
Postboks 6623 St. Olavs plass,
0129 Oslo
Hva skjer videre?
Så snart skademeldingen er mottatt og registrert, vil du få tilsendt en bekreftelse på SMS. Bekreftelsen sendes normalt innen en uke.
Hvor lang tid saksbehandlingen vil ta, er avhengig av hvilken type skade det er snakk om. I noen tilfeller er det nødvendig å se an skaden over tid før saken kan få en endelig beslutning.